dinsdag 24 juni 2008

eten a la casa de biomama

Een typisch avondmaal ten huize biomama:
oudste: mamaaaaaaa!!!!! ik heb honger!!!!
ik: ja ben bezig, tkomt direct.
oudste: ja, maar echt reuzehonger!!!
kleinste: jengelt met het geluidsniveau van een kapotte kettingzaag omdat hij ziet dat er eten gemaakt wordt en hij schrik heeft dat we hem zouden vergeten (as if...)
ik: binnen 5 minuten ist klaar, ga wa met u broer spelen
oudste: ok dan...
ik: eten is klaar!!!
komen allemaal aangerend
oudste: eikes, da lust ik nie, ik wil ballekes in tamatensaus met puree (dat wil hij elke dag)
ik: tis nu macaroni met kaassaus en mama maakt niks anders meer
kleinste: zit alle stukjes hesp eruit te visssen en weigert pertinent elke andere hap
ik: begin op elk hapje dat ik hem geef vanboven een stukje hesp te leggen (zo duurt het wel 20 min, dat voederen)
oudste: ik heb geen honger, ik wil tekenfilms kijken!!!
ik: ok, dan eet je niet maar je blijft aan tafel zitten tot iedereen gedaan heeft
oudste eet dan zonder het te beseffen en uit verveling toch een groot deel van zijn bord op
na zo'n 30 min kan ik dan eindelijk zelf een bord koude macaroni eten, en dan vragen de mensen zig af waarom ik zo mager blijf, tsss...

1 opmerking:

Anoniem zei

Helaas herkenbaar.