donderdag 21 januari 2010

New York, New York!

Omdat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om een reisverslagje te typen (dat doet mij denken aan een verplichte schoolopdracht) ga ik hier een lijstje zetten met de cliche's!

cliché's die kloppen
- ge kunt daar echt wel superkoopjes doen, waauw, ik duizel er nog wat van...
- 99 procent van de auto's zijn daar gele cabs, leuk om te zien maar toen ik er sex and the city gewijs "taxi" riep, luisterden ze wel niet... pfff...
- lekker eten heb ik daar niet echt gevonden, alleen vetzakkerij en vieze slaatjes, toen ik terugkwam smaakte zelfs de vliegtuigmaaltijd lekker
- het ontbijt was daar wel dan weer super lekker, wafels, muffins, pancakes,...mmm...

clichés die niet kloppen
- Amerikanen zijn niet dik, ale toch de doorsnee New Yorkers niet
- dat de amerikanen allemaal vriendelijk zijn dat moet ik toch ook tegenspreken. heb zelfs een schoendoos naar een verkoopster haar hoofd gesmeten. Don't mess with me, while I'm buying shoes! K'moet wel zeggen dat er uitzonderingen zijn en die zijn dan wel supervriendelijk.


Maar alles bij elkaar genomen vind ik toch dat je het zelf eens moet gezien hebben. T'is leuk om al die dingen van in de films eens in't echt te zien en ik ben er toch wat verliefd geworden. Kben al aant sparen om terug te gaan!!!

8 opmerkingen:

Cisca zei

O, echt waar? Ik vind juist dat je in New York en Philadelphia verschrikkelijk lekker kunt eten. Je kunt hier ook heel slecht eten, maar ook wel echt heel goed, als je naar goede restaurants gaat. Als wij ooit terug verhuizen ga ik dat nog missen...

biomama zei

Misschien heb ik dan de juiste plekjes niet gevonden...Volgende keer vraag ik adresjes aan jou want ik wil zeker nog eens terug!!!

annava zei

Leuk! Klinkt echt ongelooflijk leuk!
Ik was er vorig jaar nog met het werk. Helemaal zalig, betaald worden om wat knappe werken te gaan bekijken...

biomama zei

amai das pas luxr, leuk werk!

annava zei

Het was een geweldig bedrijf waar ik voor werkte maar ondertussen ben ik er al wel ontslagen :)
Jammer.

rozebril zei

Ik wil er ook al heel lang naartoe.
Dat van het vieze eten en de onvriendelijke Amerikanen, dat heb ik ook al ondervonden.
Misschien dat je er wel lekker kan eten als je in duurdere zaken gaat. Maar hier in België kan je voor weinig geld wel gewoon lekkere gezonde dingen eten vind ik, en dat is daar een heel pak moeilijker. Alles drijft daar in het vet of de kaas... bah!

Ta-ti zei

NY, echt een stad naar mij hart. Ondertussen al 3 keer een week geweest en het voelt steeds als thuiskomen. Shoppen en eten is zoals overal vind ik: je moet afwijken van de grote straten om de leuke, lekkere en betaalbare dingen te vinden.
Ik hoop voor u, en ook voor mezelf, dat je snel nog eens kan gaan.

Sandii zei

Ik ben er van de zomer geweest, geweldige stad! Ik vond de mensen wel echt vriendelijk, zelfs in de drukte op straat.